Els estudiants de l’associació UPC ecoRacing presenten el nou bòlid ecoRZ, un cotxe elèctric que competirà a Europa

ecoRZEl nou ecoRZ, dissenyat i construït per estudiants del Campus de la UPC a Terrassa, accelera de 0 a 100 Km/h en 3 segons. El seus 135 CV de potència  mouen 210 kg de pes. Arriba a una velocitat màxima de 135 Km/h i el seu disseny és mes aerodinàmic que els anteriors prototips que van construir els integrants de l’equip UPC ecoRacing. L’ecoRZ serà l’únic bòlid català que participarà en el circuit de Silverstone, la prova més exigent de la competició internacional Formula Student. El dia 14 de maig UPC ecoRacing també presentarà el seu prototip al Saló Internacional de l’Automòbil, a la zona Urban Mobility

 

El dia 13 de maig, a les 17h, a la sala d’actes de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) els estudiants del Campus de Terrassa que formen l’associació UPC ecoRacing han presentat públicament el seu nou bòlid ecoRZ totalment elèctric. Amb aquest vehicle participaran a la competició internacional Formula Student, en els circuits de Silverstone (Regne Unit); de Catalunya, a Montmeló, i Ricarco Paletti (Itàlia). El dia 14 de maig UPC ecoRacing també presentarà el seu prototip al Saló Internacional de l’Automòbil, a la zona Urban Mobility

 

L’ecoRZ ha estat dissenyat i construït pels mateixos estudiants i serà l’únic monoplaça català que competirà, a principis de juliol, a Silverstone, la prova més exigent del campionat universitari internacional.

Com és el nou l’ecoRZ

Pel que fa al disseny del monoplaça, s’han fet canvis notables en relació a anteriors prototips construïts i dissenyats per aquest mateix equip. S’ha reduït les dimensions generals del monoplaça per millorar el comportament dinàmic i s’ha optimitzat les línies de la carrosseria per reduir el fregament amb l’aire i, per tant, el consum. També s’ha millorat el fons pla i difusor del cotxe, que canalitza l’aire que passa sota el monoplaça per aprofitar-lo i per millorar el comportament del cotxe, sobretot en les corbes. D’aquesta manera han aconseguit reduir les dimensions mantenint bones especificacions aerodinàmiques.

L’interior del monoplaça també incorpora algunes innovacions. La unitat de potència,  per exemple, s’ha concentrat en un espai més petit, tot mantenint  els 135 CV i millorant-ne l’eficiència energètica. D’altra banda, s’han acoblat uns nous amortidors dissenyats i desenvolupats íntegrament pels mateixos estudiants, que milloraran el comportament del monoplaça en el circuit.

 

Especificacions generals

 

Amb tot, l’ecoRZ és un bòlid totalment elèctric, de 210 kg de pes. Pel que fa al tipus de xassís, es tracta d’un tubular d’acer de pes reduït i té un baix impacte mediambiental, comparat amb altres opcions de fibra de carboni. Quant a l’electrònica del vehicle, està desenvolupada íntegrament per l’equip.

 

El monoplaça té una acceleració de 0-100 km/h en menys de tres segons i està ideat per arribar als 135 km/h. Els components del monoplaça, dissenyats també pels estudiants, seran fabricats per empreses del Vallès.

 

Un estiu de competició

 

Després de la victòria a la Formula SAE Italy 2014 amb el disseny de l’ecoRZ, l’equip UPC ecoRacing es marca una nova fita per a aquesta temporada: competir amb el seu nou bòlid al Regne Unit, a Catalunya i a Itàlia.

 

Segons Ivan València, responsable de comunicació de l’equip de Terrassa, “l’objectiu que ens hem marcat és el de millorar els resultats del model anterior, l’ecoR2, que era híbrid, i consolidar-nos com l’equip amb millor palmarès de l’Estat”.

 

L’ecoRZ començarà a competir en el mític circuit de Silverstone (Regne Unit) a principis de juliol, on l’UPC ecoRacing ha estat un dels cent equips escollits d’entre més de 180 candidats d’arreu del món que van sol·licitar participar a la Formula Student.  La segona competició d’aquest estiu serà al Circuit de Catalunya (a Montmeló) a finals d’agost, per participar en la Formula Student Espanya, on ja va competir al 20111 amb el model anterior, l’EcoR2, aconseguint una segona posició.

 

D’altra banda, l’equip sortirà, a principis de setembre cap al Circuit Riccardo Paletti (Itàlia) on UPC ecoRacing ja va ser reconegut l’estiu passat pel disseny de l’ecoRZ, amb una puntuació de 323 punts sobre 325. L’equip del Campus de Terrassa serà, com l’any passat, l’únic representant català. Ivan València assegura que “l’equip està molt entusiasmat amb aquesta temporada. Amb el nou monoplaça totalment elèctric continuarem demostrant que les tecnologies alternatives són el futur”, afirma.

 

UPC ecoRacing selecciona el pilot

 

El dia 20 maig es durà a terme una competició al Karting Gené. El guanyador d’aquesta prova serà el pilot oficial de l’EcoRZ i acompanyarà l’equip als circuit de  Silverstone (Regne  Unit),  de Catalunya i al Riccardo Paletti (Itàlia) aquest estiu. La convocatòria és oberta i tothom qui vulgui participar es podrà inscriure a partir de la setmana abans de la presentació. Tots els participants entraran en un sorteig de dos places per assistir a un test en pista i poder pilotar l’ecoRZ. Per inscriure’s cal enviar un correu electrònic a logistics@ecoracing.es amb el nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte, abans del 18 de maig.

 

Suport de les empreses

 

Les empreses que col·laboren en el projecte són: SEAT, KOSTAL, Venair, Rücker Lypsa EDAG Group, Industrias Metadell, Recam Làser, Holmio, Nexus Projectes, Ascamm, Enchufing, Vector, Lemo, Mecasonic, ABB, Ibercool, SKF, Lapp Group, HITACHI, Procircuits, Addendum, Corvi, Chemipol, BRUSA, Tatto Gensace, RS, TACSA, TP2MIL, Mecanitzats Muntada, dtall, Industrias Puchol, CFP, l’Ajuntament de Terrassa, Applus+ Idiada, Nadaltech, Ti-Springs, NG Brakes, Altium, AGAUR, Metal-Làser, LITEM, Bender, Loctite, Zero2Infinity i Nostrum.

 

Més informació
www.ecoracing.es